Friday 19 April 2019

Di dalam perlembagaan negara Bahasa Melayu adalah bahasa rasmi tetapi tidak menolak penggunaan bahasa kaumlain dalam negara ini, sebagai rakyat Malaysia kita perlu mendaulatkan bahasa rasmi ini, bahasa Melayu perlu diperkasakan, sebenarnya hampir 80% kaum lain masih tidak fasih dalam penggunaan Bahasa Melayu yang betul kerana sering bercakap dalam bahasa ibunda mereka sendiri, sekiranya benar mereka menghormati bahasa Rasmi ini mereka akan berusaha memperbaiki percakapan seharian dalam bahasa Melayu, Rakyat Malaysia sebenarnya kuat mempertahankan kedaulatan Bahasa Malaysia berbanding politician yang mengambil kesempatan untuk sengaja menukar perkara2 yang rakyat sendiri tidak amanahkan untuk menjaganya.
LikeReply26h
Krishnan Rajagopal
Iakah saya tak setuju kerana ada bahasa yang lebih standard dari Bahasa Melayu kerana kebanyakkan perkataan adalah dipinjam dari bahasa lain.Sekira tak puas rujuklah kepada sejarah bahasa di dunia ini.Sekira tidak tahu fakta, jangan tembak sahaja,ok!!!!
LikeReply31m
En Naz
penulis berkhayal. namun kita perlu hati-hati apa yg ditulisnya
LikeReply3h
Mohd Imran
tu bukan khayalan...tu kenyataa
.

.

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet nostrum imperdiet appellantur appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Subscribe to our newsletter

(Get fresh updates in your inbox. Unsubscribe at anytime)

No comments:

Post a Comment

Facebook

 
Iqlasmediacom